COOP Supermarkten

Voor Coop supermarkten maakte KMP een beleidsnotie waarin een visie op gezonde voeding en communicatie daarover door Coop werd gegeven.

 

Presentaties op locatie

Voor de Coop-klantenkringen, bij de supermarkt betrokken consumenten, werden door KMP presentaties verzorgd over fabels en feiten rond gezonde voeding. De interactieve lezingen vonden plaats op verschillende locaties in Nederland en werden steeds bezocht door circa 100 deelnemers. 

 

McDonald's Nederland

McDonald's Nederland verbetert het productaanbod in de restaurants voortdurend. Om het aanbod gezonder te maken en beter af te stemmen op families en kinderen, hield het management kennissessies. KMP hield een presentatie over het belang van gezonde voeding voor kinderen  en gaf het bedrijf aangrijpingspunten om het aanbod te verbeteren. 

Talking about wine

Wijn is een interessant product, omgeven met romantiek en business. Voor Meininger's Winebusiness International schreef  KMP diverse Engelstalige artikelen. Ze gingen onder andere over ontwikkelingen in de Belgische en Nederlandse wijnmarkt,  over de verandering van het klimaat en de invloed daarvan op de wijnbouw en wijn en private label (wijn die wordt gemaakt en verkocht onder de naam van bijvoorbeeld een supermarkt. Denk aan AH-huiswijn). 

 

Meininger's Wine Business International is een must read voor mensen in de wijnhandel. Het heeft abonnees in meer dan dertig landen. Het is Engelstalig en richt zich op wijn, wijnproductie en wijnhandel. De uitgeverij opereert vanuit Duitsland.

Global Retail Brands

Vanuit New York wordt Global Retail Brands uitgegeven door Kent Media Group. Vijf keer per jaar verschijnt een magazine dat ingaat op best practices op de markt van private label (supermarktbranche). Het is Engelstalig en wordt toegestuurd aan het management van retailers wereldwijd. 

Column en acquisitie

Hans Kraak is namens KMP gastauteur en schrijft columns over wijn in de supermarkt.

Daarnaast doet KMP aan acquisitie voor Global Retail Brands. Bedrijven die onder de aandacht willen komen van de inkopers van supermarkten kunnen contact opnemen met KMP. Voor bedrijven en instellingen maakt KMP onder andere bedrijfsreportages en beeldmateriaal en verzorgt het berichtgeving voor Global Retail Brands. 

Private Label Manufacturers Association (PLMA)

Vanuit New York, Amsterdam en Shanghai maakt de Private Label Manufactures Association een maandelijks videojournaal voor haar leden. KMP levert per uitzending een journalistiek verslag dat inzicht geeft in een actueel onderwerp. Verslagen zijn gemaakt voor de Europese, Amerikaanse en Chinese markt. Zelf een soortgelijk videojournaal opzetten? Het kan via KMP. 

Wat is PLMA?

De Private Label Manufacturers Association is een non-profitorganisatie die zich richt op de promotie van private-labelproducten. Producten die gemaakt zijn door individuele bedrijven en worden verkocht aan supermarkten. De organisatie werd in 1979 opgericht en vertegenwoordigt wereldwijd 4500 bedrijven.

 

Tekstbureau België

Voor dit tekstbureau verzorgt KMP de eindredactie voor verschillende opdrachtgevers, waaronder KTBA (adviesbureau voor kwaliteit en voedselveiligheid) en Renson (tuinconcepten).

Mode Inc. & The Gay Issue

KMP verzorgde teksten en eindredactie voor twee tijdschriften in het Belgische taalgebied. Mode Inc. is een informatief magazine voor inkopers van mode en mode-accessoires.  Een blad waarin de nieuwe collecties van modehuizen worden beschreven. Voor fashion retailers.


The Gay Issue is een glossy magazine voor de LHBT-community.

 

 

Illustraties 

Tekening van Heleen van der Male, buikomtrek meten.

Voor uitgeverij Lias maakte Heleen van der Male illustraties voor het boek 77 fabels en feiten over afvallen.

Tekening van Heleen van der Male, sporters.

Fotografie by Z. Grbic

Fotoreportages, productfotografie, documentairefotografie, videoproducties, te veel om op te noemen.

Video's

Zet door KMP gemaakte video's op je website of Youtubekanaal. Zie hier een kortere en een langere voorbeeldvideo over het maken van ketchup. De  korte video laat zien hoe de oogst van tomaten in zijn werk gaat (https://youtu.be/bz-Ta4cF8Ag), de  lange video laat zien hoe de tomatenpuree voor de ketchup wordt gemaakt (https://youtu.be/OtNNN1hl7Mw). 

Een greep uit onze overige oprachtgevers:

interviews - verslaggeving - nieuwsbriefcontent

webteksten

tekstcorrectie - eindredactie

 eindredactie

jaarverslag - webredactie 

 redactie - verslaggeving